GSS dzień jedenasty

↑m 772
↓m 559
Pkt. GOT 28
Najniższy punkt Przełęcz Srebrna Schronisko (568 m n.p.m.)
Najwyższy punkt Wielka Sowa (1015 m n.p.m.)

Rano wyruszyłyśmy do centrum Przełęczy Srebrnej. Szlak omija samo centrum Srebrnej Góry, prowadzi natomiast przez wszystkie atrakcje turystyczne, które oferuje.

Agroturystyka Pod Świerkiem.

Wrażenie zrobiły na nas Fort Rogowy Donżon oraz byłe schronisko PTTK Villa Hubertusa. Sam Fort wybudowany został na ogromnym zboczu, a szlak poprowadzono wzdłuż jego murów.

Fort w Srebrnej Górze.

Idąc szlakiem, z jednej strony mamy fosę i mury fortu a z drugiej urwisko. Dodatkowo, tym samym miejscem prowadzą szlaki rowerowe, których w tamtych terenach jest niezwykle dużo. Podziwiam ludzi, którzy potrafią jeździć po takich trudnych i wymagających terenach typu “śmierć w oczach”. Dalej idziemy wokół fortu rogowego, przez Chochoł Mały, Chochoł Wielki 754m, Gąsiorek 773m, Gołębią 810m, Malinową 839m , przełęcz Pod Szeroką i Szeroką 826m, aż do Przełęczy Woliborskiej. Równolegle poprowadzony szlak niebieski omija wszystkie te szczyty. Jest to fragment bardzo wymagający, gdzie co chwilę podchodzimy i schodzimy i tak jak większość, mało uczęszczany. Na trasie spotkałyśmy tylko 2 kolarzy. W wiacie na Przełęczy Woliborskiej zrobiłyśmy sobie mały przystanek, a Ania zaliczyła mały upadek na schodach. Tak to zawsze jest, że w najmniej spodziewanym momencie coś się wydarzy nieoczekiwanego i niepożądanego. Po opanowaniu sytuacji ruszyłyśmy na dalszą pagórkowatą trasę: Wigancicką Polanę, Popielak 856 m, Bielawską Polankę, Kalenicę 964 m z wieżą widokową,

Wieża na Kalenicy.

Słoneczną 949 m do schroniska PTTK Zygmuntówka, w którym zjadłyśmy obiad. Ania zamówiła jajecznicę, z której była zadowolona, a ja najgorszy bigos, jaki kiedykolwiek jadłam. Ze  schroniska poszłyśmy na Kozią Równię, gdzie znajduje się pomnik H.Henkla. Dalej zdobyłyśmy Niedźwiedzią Skałę oraz najwyższy szczyt Gór Sowich – Wielka Sowę 1015m, na której znajduje się wieża widokowa przypominająca latarnię, kapliczka oraz rzeźba sowy..

Wieża na wielkiej sowie i wyrzeźbiona w drewnie sowa znajdująca się na samym szczycie szczytu.

Ze szczytu wraz z zachodem słońca poszłyśmy do Schroniska Sowa, przez Sokolicę, gdzie znajduje się pomnik Carla Wiesena, a następnie do Schroniska Orzeł, w którym miałyśmy zaplanowany nocleg. Tam zdecydowałyśmy się spać pod dachem, gdyż prognozy zapowiadały silne opady deszczu, których ostatecznie nie było.

O autorze basiasz

bez biegania i chodzenia po górach oraz aktywnego wypoczynku nie wyobraża sobie życia. Niegdyś ultra maratończyk, aktualnie wraca do świata ultra po kontuzji. Planuje wystartować w biegach 12h i 24h 🙂 Lubi stawiać sobie wyzwania górskie dlatego jest zdobywczynią Głównego Szlaku beskidzkiego i Głównego szlaku sudeckiego. W najbliższych latach planuje nadal zdobywać kolejne prestiżowe szlaki górskie w Polsce i zagranicą.