Slow Jogging

Jest to bardzo króciutka lektura o tematyce prozdrowotnej i biegowej. Książka w pierwszej części opisuje potrzebę wysiłku – co niego wynika, co się z nim wiąże. Dodatkowo jest wzmianka o zdrowym odżywaniu i wskazówki z tym związane. Główną częścią książki jest tzw. slow jogging. Prekursorem slow joggingu jest prof. Hiroki Tanaki.

 

Ta odmiana biegania dedykowana jest dosłownie dla  wszystkich. Nie ma żadnych przeciwwskazań do uprawiania slow joggingu. A warto zaznaczyć, że 30 minut slow joggingu 5 razy w tygodniu znacznie obniża ciśnienie, wspiera też walkę z chorobami cywilizacyjnymi (otyłość, cukrzyca, choroby krążenia). Nie naraża na kontuzję, bóle mięśni, zakwasy.

Dla kogo jest slow jogging?

  • Dla osób, które chcą dbać o zdrowie, a nie lubią się spocić.
  • Dla osób które nie mają czasu na tradycyjne treningi.
  • Dla osób starszych, schorowanych.
  • Dla osób zaczynających przygodę z fit życiem lub dla tych, którzy chcą wrócić do aktywności po kontuzji.

 

Na czym polega slow jogging?

Slow jogging polega na bieganiu w spacerowym tempie, robiąc około 45 kroków w 15 sekund. Zaleca się, aby biegać 30 minut codziennie. Ważne jest, że można biegać o każdej porze dnia. Slow jogging można uprawiać dosłownie wszędzie: na zewnątrz, w ogrodzie, na bieżni, w lesie ale również w domu, biurze, w drodze do biura itd… Podczas biegania w mieszkaniu pokonujemy wiele zakrętów, którą są bardzo ważne, ponieważ zużywamy wtedy dużo energii.

O autorze basiasz

bez biegania i chodzenia po górach oraz aktywnego wypoczynku nie wyobraża sobie życia. Niegdyś ultra maratończyk, aktualnie wraca do świata ultra po kontuzji. Planuje wystartować w biegach 12h i 24h 🙂 Lubi stawiać sobie wyzwania górskie dlatego jest zdobywczynią Głównego Szlaku beskidzkiego i Głównego szlaku sudeckiego. W najbliższych latach planuje nadal zdobywać kolejne prestiżowe szlaki górskie w Polsce i zagranicą.

Please Login to comment
avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
Fugi Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Łukasz Fuglewicz
Admin

Czytałem. Zgadzam się z tym i to ważna uwaga wyniesiona z książki że można uprawiać slow jogging w pomieszczeniu. Niesamowite jest to jak efektywna jest to aktywność. Dużym atutem tej ideologii rodem z Japonii jest chociażby fakt, że liczy się sumaryczny czas aktywności podczas dnia dokonywany tą techniką – przykład: kilka razy na dzień do WC i z powrotem – nie idziemy ale podskakujemy (nawet wolniej niż pieszo), do sklepu podobnie i do sąsiadki – w sumie zajęło nam to 30 minut podczas dnia – efektywny trening zaliczony! Ku idei slow jogging przemawia naturalne – zdrowe ułożenie stopy przy kontakcie… Czytaj więcej »