GSS dzień czternasty.

↑m 516
↓m 619
Pkt. GOT 33
Najniższy punkt Bukowiec(430 m n.p.m.)
Najwyższy punkt Skalnik (945 m n.p.m.)

Ponieważ do Lubawki  dotarłyśmy późnym wieczorem i nie było okazji jej porządnie zwiedzić, postanowiłyśmy, że wstaniemy wcześniej i pozwiedzamy ją rano, przy okazji zaopatrując się w jedzenie na kolejne dni.

Rynek w Lubawce.

Z rynku w Lubawce poszłyśmy w kierunku Bukówki i Zelewu Bukówka. Przy zalewie obowiązkowo zatrzymałyśmy się na krótkiej kąpieli i chwilkę odpoczęłyśmy na pobliskiej na plaży. Dzień wcześniej rozważałyśmy nocleg w tym miejscu (ze względu na obecność pola namiotowego), ale niestety do Lubawki doszłyśmy zbyt późno i nie było sensu chodzić po nocy. Z Bukowki szłyśmy wśród pięknych grzybów skalnych na Zadzierną a potem dalej do Paprotki.

W drodze do Paprotek.

Zalew Bukówka widziany z czerwonego szlaku.

Z Paprotki kierując się na północ szłyśmy przez Świerczynną, Rudziankę do Szarocina. Z Szarocina przez Bukową (755 m.n.p.m.) do rozdroża pod Bobrzakiem. Na rozdrożu zrobiłyśmy sobie przerwę, gdyż była to połowa naszego dzisiejszego odcinka do pokonania. Dodatkowo pogoda tego dnia nas nie rozpieszczała – było wyjątkowo ciepło. Następnie po należytym odpoczynku ruszyłyśmy pod przełęcz pod Bobrzakiem na Ostrą Małą, z której rozpościerały się piękne widoki.

W drodze do Bukowca.

Z Ostrej Małej idziemy dalej w kierunku Wilczyska Średnicy Bukowa, by w końcu zejść do Bukowca. W Bukowcu zdecydowałyśmy się na nocleg w wieloosobowym pokoju w PTSM -ie Skalnik. Do schroniska podjechałyśmy kawałek samochodem, gdyż zrobiło się już bardzo późno i bardzo ciemno. Dodatkowo kluczyłyśmy na jednym z skrzyżowań w poszukiwaniu szlaku. Cały czas w nocy towarzyszyły nam nietoperze.

O autorze basiasz

bez biegania i chodzenia po górach oraz aktywnego wypoczynku nie wyobraża sobie życia. Niegdyś ultra maratończyk, aktualnie wraca do świata ultra po kontuzji. Planuje wystartować w biegach 12h i 24h 🙂 Lubi stawiać sobie wyzwania górskie dlatego jest zdobywczynią Głównego Szlaku beskidzkiego i Głównego szlaku sudeckiego. W najbliższych latach planuje nadal zdobywać kolejne prestiżowe szlaki górskie w Polsce i zagranicą.