GSS dzień piętnasty.

↑m 1001
↓m- 407
Pkt. GOT 30
Najniższy punkt Mysłakowice (390 m n.p.m.)
Najwyższy punkt Schronisko PTTK nad Łomniczką (1002 m n.p.m.)

Dzisiaj dzień, na który czekałam od samego początku ,,kropki” Głównego Szlaku Sudeckiego 🙂 To właśnie na dzisiejszy dzień miałyśmy zaplanowane, że wchodzimy w jeden z ciekawszych odcinków szlaku: w Karkonosze. ..ale po kolei 🙂

Po spokojnej i regeneracyjnej nocy spędzonej w schronisku w Bukowcu, wstałyśmy skoro świt, zjadłyśmy szybko śniadanie i ruszyłyśmy w drogę. Ponieważ do Bukowca dotarłyśmy w nocy, nie mogłyśmy podziwiać jego walorów krajoznawczych. Dlatego braki postanowiłyśmy nadrobić z samego rana.

Schronisko Skalnik w Bukowcu.

Podziwiałyśmy między innymi kościółek w Bukowcu pod wezwaniem Św Marcina z XVI wieku. Warto wspomnieć, że w samym Bukowcu są przepiękne stawy z bogatą roślinnością  oraz przygotowaną pod naukę infrastrukturą turystyczną. Znajdują się tu też dwa kościoły –  drugi jest pod wezwaniem Św. Jana Chrzciciela.

Kościółek w Bukowcu.

Dalej idąc w kierunku Mysłakowic mijamy piękna formację skalną Mrowiec. Kierujemy się do Radzicza, w którym znajdują się stawy hodowlane.

Stawy w Radziczu.

W Radziczu zrobilibyśmy sobie dłuższy postój na przerwę obiadową jedząc pstrąga w jednej z restauracji. Po dłuższej uczcie zebrałyśmy się, by iść dalej do Karpacza mijając po drodze rozdroże pod Grabowcem, ruiny prewentorium, przełęcz pod Grabowcem, Strzelczyk.

W drodze do Karpacza.

Po intensywnym marszu dotarłyśmy do Karpacza, w którym pozostało nam tylko zdobyć górę Karpatkę 726 m.n.p.m i dalej udać się do schroniska PTTK nad Łomniczką. Miejsce to polecili nam spotkani na trasie Adamowie z Mysłowic, a my postanowiłyśmy skorzystać z ich rady i jak się później okazało, nie żałowałyśmy.

Widok na Śnieżkę z Kotła Łomniczki.

Ponieważ do schroniska doszłyśmy stosunkowo szybko i przed planowanym czasem, zrobiłyśmy sobie jeszcze spacer do Kotła Łomniczki by podziwiać z oddali Śnieżkę, którą planowałyśmy zdobyć dnia następnego.

O autorze basiasz

bez biegania i chodzenia po górach oraz aktywnego wypoczynku nie wyobraża sobie życia. Niegdyś ultra maratończyk, aktualnie wraca do świata ultra po kontuzji. Planuje wystartować w biegach 12h i 24h 🙂 Lubi stawiać sobie wyzwania górskie dlatego jest zdobywczynią Głównego Szlaku beskidzkiego i Głównego szlaku sudeckiego. W najbliższych latach planuje nadal zdobywać kolejne prestiżowe szlaki górskie w Polsce i zagranicą.