GSS dzień siedemnasty.

↑m
↓m-
Pkt. GOT 33
Najniższy punkt Szklarska Poręba Górna (680 m n.p.m.)
Najwyższy punkt Szrenica (1362 m n.p.m.)

Rano przedostatnia już pobudka, przed nami ostatni taki długi odcinek Głównego Szlaku Sudeckiego (około 8 godzinny). Ranek w przeciwieństwie do dnia poprzedniego powitał nas piękną pogodą.

Szrenica.

Panoramę z schroniska Szrenica przedstawia poniższe zdjęcie na którym widać tylko pojedyncze chmury 😉

W drodze do Schroniska na Hali Szrenickiej.

Dalej udałyśmy się do oddalonego nieopodal schroniska na Hali Szrenickiej, w którym jedynie podbiłyśmy pieczątki.

Schroniska na Hali Szrenickiej.

Potem zeszłyśmy po charakterystycznej, kamienistej drodze do schroniska Kamieńczyk. Na miejscu było pełno ludzi, wszyscy fotografowali jeden z bardziej okazałych wodospadów w Polsce – Wodospad Kamieńczyka.

Wodospad Kamieńczyka.

Kontynuując nasz trekking szłyśmy dalej po wyboistych kamieniach do Szklarskiej Poręby, w której nie zatrzymywałyśmy się na dłużej. Jedynie kupiłyśmy potrzebne jedzenie na kolejne dni i dalej w drogę w góry Izerskie.

Szklarska Poręba.

Pierwszym przystankiem, w którym zjadłyśmy obiad, było schronisko Wysoki Kamień.

Schronisko Wysoki Kamień.

Dalej na trasie podziwiałyśmy kolejny obiekt – kopalnię kwarcu, wybierając dla siebie mały, pamiątkowy kamyczek (wiadomo, że mały, żeby nie trzeba było dużo nosić 🙂 ).

Kopalnia kwarcu.

Ze zwaliska skierowałyśmy się w kierunku przedniej Kopy, Szerzawy, Podmokłej i Świeradowca, by dojść do Schroniska PTTK na Stogu Izerskim, w którym miałyśmy zaplanowany nocleg.

O autorze basiasz

bez biegania i chodzenia po górach oraz aktywnego wypoczynku nie wyobraża sobie życia. Niegdyś ultra maratończyk, aktualnie wraca do świata ultra po kontuzji. Planuje wystartować w biegach 12h i 24h 🙂 Lubi stawiać sobie wyzwania górskie dlatego jest zdobywczynią Głównego Szlaku beskidzkiego i Głównego szlaku sudeckiego. W najbliższych latach planuje nadal zdobywać kolejne prestiżowe szlaki górskie w Polsce i zagranicą.